3 Nisan 2012 Salı

Okulöncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitimin Rolü


   
Ahmet Ömer KACAR* ,Nurettin DOĞAN**(ın makalesinden benim özetlediğim küçük bir kısım)
   
    Yaşadığımız çağda teknolojinin yeri oldukça büyüktür. Teknolojinin gelişmesi birçok alanda olduğu gibi eğitimde de bilgisayar kullanımını yaygınlaştırmıştır. Buna okulöncesi eğitim de dahildir. Okulöncesi yıllar çocukların ilgi ve merakının fazla olduğu yıllardır. Bu sebeple bilgisayarla tanışmak için bu yıllar çoğu eğitimci tarafından uygun görülmektedir.
    Tartışılan konu ise çocukların küçük yaşta okuma yazma bilmemesi sebebiyle bilgisayar kullanımında güçlük çekebileceğidir. Bu arada bilgisayar amaç değil araç olmalıdır. Aksi halde çocuğun gelişimi zarar görebilir. Çocukların bağımlı olup olmayacağı da göz önünde bulundurulmalıdır.
   Uzmanlar bilgisayarla tanışma yaşının 3-4 yaş olabileceğini söylemişlerdir. Eğitimde bilgisayar, televizyondan çok daha etkili bir araçtır. Çocuklar bilgisayar başındayken bir yetişkinle etkileşim içinde olursa bazı olumsuz etkiler azalır.
    Çocuklar bir konuyu anlayıp, o konu hakkında yeterliliğe ulaşınca bundan haz alırlar. Oyun çocuk için haz kaynağıdır. Bilgisayar destekli eğitimde çocuk bilgisayarı oyun aracı olarak gördüğü için bundan haz alır. Aynı zamanda bilgisayar aracılığıyla verilen bilgileri öğrenir. Bilgisayarla müfredat birbirine uyarlanırsa çocuk için çok faydalı olacaktır.

   Akademik Bilişim 2007 
   Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya  31 Ocak-2 Şubat 2007, ? - ?



   (*) Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi,  ANKARA
   (**)Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik ve Bilgisayar Bölümü, ANKARA
   ahmetomer_kacar@hotmail.com, ndogan@gazi.edu.tr
              


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder