BDE
BİREBİR EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu siteden “Nasreddin Hoca’yla Okuma Yazma Öğreniyorum” programının demosunu indirdik. Burada var olan karakter Nasreddin Hoca. Bu program ilköğretim 1. sınıf öğrencilerinin okuma yazmayı öğrenmelerine, öğrendikleriyle alıştırma yapmalarına, boyama yapmalarına olanak sağlıyor. Genel olarak güzel bir program.
1-Motivasyon: İçsel bir program. Eğlenceli, karakter ilgi çekici. Kişide merak uyandırıyor. Rekabet oluşturacak türde bir program değil. Sadece okuma yazma değil farklı etkinlikler de yer alıyor.
2-Etkileşim: Hiç okuma yazma bilmeyen biri bile bu programı rahatlıkla kullanabilir. Çünkü seslendirmeye yer verilmiş, bu artı bir özellik. Geri dönütler veriyor. Kenarında kontrol menüsü var. Günlük hayattan örnek verilmemiş. Öğrenci yorumlarını bırakamıyor.
3-Araçlar: Görseller iyi kullanılmış. Ayrıntılar biraz fazla olmuş. İstenildiği zaman görüntüler açılıp kapatılabiliyor.
4-Kontrol: Kontrol menüsü var. Ama biraz kafa karıştırıcı olmuş. İnsan bir yere tıklıyor; geri dönerken nereye döndüğünü, nerede olduğunu karıştırıyor. Bizim bile kafamız karıştı, o küçük beyinler ne yapacak? J
5-İçerik: Amaç çocuklara okuma yazma öğretmek. Düzenlemede, sıralamada sorun yok.
6-Dil ve Biçim: Seslendirme var. Anlaşılır olmuş. Karakter Nasreddin Hoca olduğu için bizim lehimize kültürel bir taraflılık mevcut.
7-Görüntü Özellikleri: Fazla renkli olmuş, göz yoruyor; gerçi çocuklar için ilgi çekici olabilir. Sunum güzel. Ama yukarıda da belirttiğimiz gibi biraz kafa karıştırıcı. Metinler güzel yazılmış. Kullanıcı kontrol edebiliyor.
ARAŞTIRMA ve UYGULAMA PROGRAMLARI
Çocukların iskelet sistemini, anatomik yapıyı öğrenmeleri için hazırlanmış zevkli bir uygulama programı. Kendi çapında güzel bir oyun olmuş.
1-Motivasyon: İçsel bir program olmuş. Pek merak uyandırmıyor. Rekabet oluşturacak türden bir uygulama değil. Teşvik seviyesi uygun. Motivasyon diğer öğretimsel faktörlerle dengeleniyor.
2-Etkileşim: Çeşitli etkileşimler sağlanmış. Günlük hayatta uygun bir maketle de yapılabilecek bir uygulamadır. Seslerle geri dönüt veriyor. Öğrenci oyun hakkında sitenin alt kısmındaki yorumlar bölümüne yorum bırakabilir.
3-Araçlar: Kullanılan araç tam hedefe yönelik. Ayrıntı seviyesi uygun. İstenilen öğrenme hedeflerini oluşturacak nitelikte. Görseller ve geri dönütlerdeki işitseller güzel.
4-Kontrol: Oyun fareyle oynandığı için kontrol edilebiliyor. Oyunun alt kısmında nasıl oynanacağı açıklanmış. Ama bizzat oyunda herhangi bir yönlendirme yok. Öğrenme hedeflerine uygun.
5-İçerik: Hedef öğrenciye uygun. Vurgulama güzel olmuş.
6-Dil ve Biçim: Kültürel taraflılık yok. Teknik terim içermiyor.
7-Görüntü Özellikleri : Ekran görüntüsü kaliteli. Renkler uyumlu. Sunum biçimi güzel. Kullanıcı menüsü içermiyor.
BENZEŞİM(SİMÜLASYON) PROGRAMLARI
Bu sayfadan alttan ikinci olan “gerili bir ipteki dalganın hızı” adlı simülasyonu ele aldık. Dalgaları öğretmeye çalışmış. Lise öğrencilerine yönelik bir çalışma. Günlük hayatta dalga yapamayız; en azından herkes, her değeri bu denli değiştirerek yapamaz. Gayet öğretici bir çalışma olmuş.
1-Motivasyon: Zevkli bir uygulama. Merak uyandırıyor (en azından bizde merak uyandırdı J). Rekabet oluşturmuyor. İçsel, teşvik seviyesi uygun.
2-Etkileşim: Anlaşılır, hatırlanabilir bir uygulama. Etkileşim sağlanıyor. Öğrenci yorumlarını bırakamıyor. Yorum bırakacak yer yok.
3-Araçlar: Ayrıntı seviyesi yeterli. Öğrenme hedeflerini yeterli ve uygun.
4-Kontrol : Sağ üst köşede ipucu verilmiş, yani yönlendirme yapılmış. Ne yapacağımızı kontrol edebiliyoruz. Kontrol seviyesi, kullanıcı seviyesine uygun. Görüntü devamlı hareket halinde, durmuyor. Yani görüntüyü tekrar izleme gibi bir ihtiyaç duymuyorsunuz.
5-İçerik : Amaç dalgaları kişiye benzeşim yöntemiyle öğretmek.
6-Dil ve Biçim : Kültürel taraflılık yok. Okuma seviyesi uygun.
7-Görüntü Özellikleri : Ekran görüntüsü çok güzel, renk uyumu güzel. Kullanıcı menüsü içermiyor.
EĞİTSEL OYUNLAR
Bu sitede bulunan çarpım tablosu oyununu indirdik. Eğitici bir oyun olmuş. Seviye seviye ilerleniyor.
1-Motivasyon : Eğlenceli, oynama isteği oluşturuyor. Yan yana iki kişi oynarsa rekabet oluşturabilecek nitelikte.
2-Etkileşim : Hafıza güçlendirilmiş. Etkili müdahale hakkı yeterli değil. Geri dönüt seslendirme şeklinde olmuş, güzel. Öğrenci yorum bırakamıyor.
3-Araçlar : Ayrıntı seviyesi uygun. İstenilen öğrenme hedeflerini oluşturacak nitelikte. Sesler istenildiğinde açılıp kapatılamıyor.
4-Kontrol : Yönlendirme yok. Kişi isterse diğer seviyelere geçebiliyor.
5-İçerik : Amaç çarpım tablosunu sıkılmadan tekrar etme olanağı oluşturmaktır. Vurgulamalar güzel.
6-Dil ve Biçim : Okuma seviyesi uygun. Kültürel taraflılık yok.
7-Görüntü Özellikleri : Ekran görüntüsü iyi, renkler iyi. Ama arka fon devamlı hareket ediyor. İnsanı hipnotize edecek derecede olmuş. Gözleri çok yoruyor. Kullanıcı menüsü yok, sadece sonraki seviyeye geçecek buton var.
PROBLEM ÇÖZME PROGRAMLARI
İlköğretim 1. sınıf testidir. Çok kaliteli değil.
1-Motivasyon : Bizce içsel değil. Genellikle mecburiyetten yapılacak bir uygulama. Sonuç değerlendirme en sonda olduğu için belki bir nebze merak uyandırabilir. Gerçi sonucu değerlendirmek için testin bitmesini beklemeye gerek yok. Kişi isterse direk cevap anahtarını açabiliyor. Birkaç kişi ile uygulandığında rekabet oluşturabilir.
2-Etkileşim : Anlama güçlendirilmiş. Sorular açık ve net. Geri dönüt yeterli değil. Yani soruları yanlış yaptığınızda, hangisini yanlış yaptığınızı göremiyorsunuz. Cevap anahtarından kontrol etmek gerekiyor. Yorum bırakılamıyor.
3-Araçlar : Araç var mı yok mu pek anlaşılmıyor. Ayrıntı seviyesi uygun. İstenilen öğrenme hedeflerini oluşturacak nitelikte. İşitsel vb. içermiyor.
4-Kontrol : Yönlendirme yapılmamış ama nasıl test çözeceğini bilmeyen kalmadı herhalde günümüzde.
5-İçerik : Amaç çocuğun konuyu özümsemesini sağlamaktır.
6-Dil ve Biçim : Okuma seviyesine uygun sayılır. 1. sınıflar ilk dönem okuma yazma bilmiyorlar, yani ikinci dönemde ancak çözebilirler bu testi tek başlarına. Kültürel taraflılık içermiyor. Teknik terimler yeterli seviyede.
7-Görüntü Özellikleri : İlgi çekici değil.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder